سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فریت بار به کانادا

نظر

در صنعت حمل و نقل ، بیشتر برای حمل و نقل و ارسال محموله ، چه از طریق هوا ، دریا یا زمین استفاده می شود. عبارت باربری دائماً تکرار می شود ، در حالی که بسیاری از مردم می پرسند "باربری چیست؟" در دنیای حمل و نقل امروزی ، کلمه حمل و نقل عموماً حمل و نقل ، حمل و نقل درون شهری ، برون شهری یا بین المللی نامیده می شود ، اما در ایران و در اصطلاح رایج ، حمل و نقل مسافر خرده فروشی یا تجاری از طریق هوایی انجام می شود. از مبدا آداب و رسوم واقع در فرودگاه ها تا دیگر نقاط جهان. مسافران می توانند چمدان های همراه خود را قبل از سفر هوایی به فرودگاه منتقل کرده و چمدان خود را با هزینه کم به مقصد مورد نظر خود بفرستند.

 

آنچه را می توان در کیسه مسافر حمل کرد:

به طور کلی ، همه وسایل و ملزومات شخصی یک فرد به همراه لوازم و وسایل منزل ، از لباس و کتاب و ظروف گرفته تا میز و اثاثیه و کمد و تخت و پیانو ، همه و همه به جز کالاهای ممنوعه ، که در زیر توضیح می دهیم ، می تواند به عنوان محموله مسافری به تمام نقاط جهان استفاده شود.

 

کالاهای خطرناک ممنوع است

اینها کالاهایی هستند که حمل و نقل آنها از طریق هوا ممنوع است. کالاهایی مانند: بیشتر مواد منفجره یا مهمات. همیشه اقدامات احتیاطی خاصی برای جلوگیری از پذیرش چنین کالاهایی برای حمل و نقل هوایی وجود دارد.

 

کالاهای ممنوعه در کشتی های مسافری

این کالاها به طور مفصل در لیست گمرک یا نیروی انتظامی یا در فهرست اتحادیه بین المللی خطوط هوایی (IATA) ، که خلاصه ای از مهمترین کالاهای ممنوعه در حمل و نقل مسافران است ، ذکر شده است:

 

کلیه مواد منفجره و مواد محترقه مانند کبریت ، مایعات محترقه و آتش بازی

همه مواد اسیدی و خورنده مانند آب لیمو ، آب میوه ، ترشی و سرکه

وجود باتری در اسباب بازی و وسایل الکترونیکی

انواع الکل ، اسپری ، رنگ مو ، دکلره و لاک ناخن

شامپو و مایعات

آثار هنری و عتیقه جات

مصنوعات طلا و نقره و سنگهای قیمتی

فرش دستباف

خروج از هر نوع فیلم ، نوار ، سی دی و نقاشی فقط با مجوز وزارت ارشاد ارسال می شود.

ریال و ارز

و مواردی از این دست…

بسته بندی مناسب بار چگونه باید باشد؟

 

بسته بندی مناسب بار چگونه باید باشد؟

بار باید به گونه ای بسته بندی شود که تا حد امکان از حرکت و حرکت بار داخل آن جلوگیری کند. برای وسایل شکستنی مانند ظروف آشپزخانه و قاب عکس ، بهتر است از آنها با چندین لایه روکش حبابی محافظت کنید. همچنین فضای باقی مانده داخل کارتن بهتر است با یونولیت پوشانده شود.

 

در مورد کالاهای حجیم مانند مبلمان ، اسکی و غیره ، حفاظت با چندین لایه فوم و روکش حباب دار بهتر است انجام شود تا از صدمه به محموله حمل شده جلوگیری شود. برای حمل آینه و قاب عکس باید یک جعبه چوبی برای آینه تهیه کرد و در صورت ارسال به ایالات متحده ، کانادا یا استرالیا ، جعبه چوبی باید اسپری شود.

علاوه بر هزینه حمل و نقل ، چه هزینه هایی به بارنامه اضافه می شود؟

علاوه بر هزینه محاسبه شده برای هر کیلوگرم بار ، سایر هزینه های بارنامه به شرح زیر است:

 

مبلغ بارنامه که برای هر شرکت هواپیمایی متفاوت است.

میزان مالیات بر ارزش افزوده

هزینه حمل و نقل با کامیون (اگر بخشی از فرآیند حمل و نقل از طریق زمین و کامیون انجام شود)

محموله های خاص مانند کالاهای خطرناک ؛ حیوانات زنده و اجساد نیز هزینه های خاص خود را دارند.

وزن حجمی چیست؟

وزن حجمی یا ابعادی وزنی است که خطوط هوایی با توجه به ابعاد و حجم بسته برای حمل و نقل هوایی تعیین می کنند. از آنجا که عامل محدود کننده در هواپیما ، علاوه بر وزن ، حجم کالا است و برای کالاهایی که چگالی کم و حجم بیشتری از وزن خود دارند ، وزن حجم ملاک است. به طور معمول ، وزن یک متر مکعب فضای هواپیما 166.66 کیلوگرم است.

روش محاسبه وزن حجمی

طول * عرض * ارتفاع / 6000 = وزن حجمی

همه ابعاد باید برحسب سانتی متر محاسبه شود.